Generátor atomárního kyslíku

Příležitost provádět testy na simulátoru atomárního kyslíku ESA

06/04/2019 137 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Mise směřující na nízkou oběžnou dráhu do výšky zhruba 1000 km musí být navrhované tak, aby byly odolné proti působení atomárního kyslíku. Aby v této oblasti podala pomocnou ruku, nabízí ESA malým a středním podnikům, akademické sféře a národním institucím příležitost otestovat materiály pro kosmické mise a celá zařízení na simulátoru LEOX, který se nachází v technickém středisku ESA v Nizozemí.

Uzávěrka návrhů je 31. května 2019.

Zařízení LEOX simuluje kosmické prostředí v blízkosti Země generováním atomárního kyslíku na energetických úrovních, které odpovídají orbitální rychlosti 7,8 km/s.

Testování může trvat hodiny až dny a je dnes prováděno v laboratoři MECL (Materials and Electrical Components Laboratory). Jde o jednu z mnoha laboratoří, které se nacházejí ve středisku ESA ESTEC (European Space Research and Technology Centre).

Pro následnou analýzu vzorků bude k dispozici analytické vybavení v laboratoři.

Pro tuto první pilotní výzvu bude ESA pokrývat náklady na provoz zařízení (včetně některých přípravných kroků) a rutinní analýzy vzorků vybraných návrhů. Veškeré další náklady ponesou experimentátoři.

Další informace (v angličtině) jsou k dispozici zde