Το Soyuz πλησιάζει το Σταθμό

Η αστροναύτης της ESA, Samantha Cristoforetti έφτασε στο Διαστημικό Σταθμό

24/11/2014 475 views 8 likes
ESA / Space in Member States / Greece
Η εκτόξευση

Το διαστημόπλοιο Soyuz εκτοξεύθηκε από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν εχθές το βράδυ και προσδέθηκε σήμερα το πρωί με ασφάλεια με το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μεταφέροντας την αστροναύτη της ESA Samantha Cristoforetti και το υπόλοιπο πλήρωμα στο κέντρο έρευνας χωρίς βαρύτητα όπου θα ζήσουν και θα δουλέψουν για πέντε μήνες.

Σε αυτή την αποστολή, η Samantha πετάει ως αστροναύτης της ESA για την Ιταλική  Διαστημική Υπηρεσία (ASI) στο πλαίσιο μιας ειδικής συμφωνίας μεταξύ της ASI και της NASA.

Μαζί με την Samantha είναι ο Ρώσος κυβερνήτης του Soyuz, Anton Shkaplerov, και ο αστροναύτης της NASA, Terry Virts. Και οι τρεις είναι μέρος του πληρώματος Expedition 42/43 του Σταθμού.

Η αποστολή της Samantha ονομάζεται ‘Futura’ για να τονίσει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα που θα πραγματοποιήσει σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, βοηθώντας έτσι να σχεδιάσουμε το μέλλον μας.

Το διαστημόπλοιο Soyuz TMA-15M εκτοξεύθηκε στις 23:01 ώρα Ελλάδος στις 23 Νοεμβρίου (03:01 τοπική ώρα 24 Νοέμβρη) και έφτασε σε τροχιά εννέα λεπτά αργότερα.

Χαιρετώντας

Όπως γίνεται πλέον με το Soyuz, οι αστροναύτες έφτασαν στον προορισμό τους ακριβώς πέντε ώρες και 48 λεπτά μετά την εκτόξευση και τέσσερις τροχιές γύρω από τον πλανήτη μας. Το διαστημόπλοιο τους προσδέθηκε όπως σύμφωνα με το πρόγραμμα στις 04:49 ώρα Ελλάδος, και η καταπακτή προς το νέο τους σπίτι άνοιξε στις 07:00 ώρα Ελλάδος.

Την Samantha και το υπόλοιπο πλήρωμα υποδέχθηκε ο κυβερνήτης του Σταθμού Barry Wilmore της NASA και οι κοσμοναύτες του Roscosmos, Yelena Serova και Alexander Samokutyaev. Οι τρεις κάτοικοι είχαν αποχαιρετίσει τον αστροναύτη της ESA, Alexander Gerst μόλις πριν δύο εβδομάδες.

Για περισσότερες online πληροφορίες για την αποστολή Futura της Samantha, επισκεφθείτε τον ιστότοπο www.esa.int/Futura