ESAEducationΑρχικήΚαιρός και κλίμαΠαγκόσμια αλλαγήΦυσικές καταστροφές

Σεισμοί
ΕισαγωγήIzmit σεισμό
Πλημμύρες
Στιγμιαίες πλημμύρες στη Θεσσαλονίκη
Τυφώνες
Κύματα θύελλαςΤυφώνας Κατρίνα
Ηφαίστεια
ΕισαγωγήΗ ηφαιστειακή ζώνη των ΆνδεωνΑίτναιραγκόνγκο και Νιαμουραγκίρα

Lonquimay Volcano
Η ηφαιστειακή ζώνη των Άνδεων

Η οροσειρά των Χιλιανών Άνδεων αποτελεί μέρος του λεγόμενου «Δακτυλίου της φωτιάς στον Ειρηνικό». Υπάρχουν διάφορα ενεργά ηφαίστεια στις περιοχές Cordillera και της Χιλής, από το Parinacota στο βορρά έως το Magallanes στο νότο. Τα πιο ενεργά ηφαίστεια βρίσκονται στην περιοχή Araucanía, 680 km νότια του Σαντιάγο, της πρωτεύουσας της Χιλής.
Damaged agricultural fields after extensive flooding
Στιγμιαίες πλημμύρες στη Θεσσαλονίκη

Οι πλημμύρες θεωρούνται μία από τις πιο σοβαρές φυσικές καταστροφές. Επηρεάζουν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων από οποιαδήποτε άλλη φυσική καταστροφή, θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, περιουσίες και υποδομές. Λόγω της αυξανόμενης συχνότητας των σοβαρών πλημμυρικών συμβάντων, καθώς και της αποδεδειγμένης μεταβολής του κλίματος του πλανήτη και της αύξησης της στάθμης της θάλασσας, οι πλημμύρες θεωρούνται πλέον σοβαρή απειλή.
Hurricane Katrina as seen by Envisat's MERIS
Κύματα θύελλας

Τα κύματα θύελλας μπορούν να συμβούν κατά μήκος της παράκτιας ζώνης των ωκεανών και των μεγάλων λιμνών. Αποτελούν έναν τύπο πλημμύρας με το υψηλότερο δυναμικό για καταστροφές και είχαν προκαλέσει το μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων μέχρι το τσουνάμι του 2004 που συνέβη στον Ινδικό Ωκεανό.
More News