Hledá se název mise pro kosmonauta Thomase Pesqueta

03/04/2015 289 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Kosmonaut ESA Thomas Pesquet se už v příštím roce vydá na Mezinárodní kosmickou stanici, aby zde prožil šest měsíců v úžasných podmínkách stavu beztíže. Ještě než usedne na palubu rakety, které jej vynese do vesmíru, ovšem hledá jméno pro svoji misi – a to se následně objeví na jeho osobním emblému, který bude mít při cestě do vesmíru na skafandru.

Start mise Futura

Thomas Pesquet k tomu vysvětluje: „Evropští kosmonauti se vydávají do vesmíru, aby z toho měli přínos lidé na celé Zemi. Rád bych se podělil o tuto unikátní životní příležitost se všemi evropskými občany – a při této příležitosti samozřejmě potřebuji jejich podporu.“

„Najít nějaké úžasné jméno pro misi přitom první krok na naší cestě, takže se neváhejte podělit o svoji inspiraci. Zvu vás na palubu!“

Thomas Pesquet se vydá do vesmíru v prosinci 2016 na palubě lodi Sojuz coby součást padesáté základní posádky Mezinárodní kosmické stanice. Společně s ním poletí kosmonautka NASA Peggy Whitsonová a ruský velitel lodi Oleg Novickij.

Jeho mise bude následovat po náročném roce pro tým kosmonautů ESA z roku 2009. Samantha Cristoforettiová je nyní ve vesmíru v rámci mise Futura, postupně se k pak ve druhé polovině letošního roku do vesmíru vydají Andreas Mogensen a Tim Peake. Coby vrchol výcviku bude Thomas Pesquet ještě členem záložní posádky pro desetidenní misi Andrease Mogensena na jeho desetidenní misi letos v září. Pro úplnost: Tim Peake se na svoji misi Principia vydá letos v prosinci.

Thomas Pesquet, rodák z  města Rouen, bude desátým francouzským občanem, který se vydá do vesmíru. Půjde tak ve šlépějích „spationautů“ (jak jsou kosmonauti ve francouzštině označováni), kteří ho inspirovali, když byl mladší.

Laboratoř Columbus je součástí Mezinárodní kosmické stanice

Zatím posledním Francouzem, který pracoval na Mezinárodní kosmické stanici, byl Léopold Eyharts. Stalo se tak v roce 2008, kdy pomáhal s instalací a zprovozněním laboratoře Columbus. Thomas Pesquet na jeho práci naváže, když bude v laboratoři Columbus pracovat na experimentech pro vědce celého světa, které pomohou zlepšit naše životy a zkoumat Sluneční soustavu.

Pro Thomase Pesqueta bude cesta do vesmíru splněním snu. Už od útlého věku se zajímá o letectví a kosmonautiku a je prvním komerčním pilotem aerolinek, který byl vybraný mezi kosmonauty.

V názvu je skryto vše

Thomas Pesquet v trenažéru lodi Sojuz

ESA a Thomas Pesquet vás nyní zvou, abyste navrhli jméno pro jeho misi. Protože název bude použitý na emblému mise a bude vidět na celém světě, měl by být krátký, stejně jako jasně a srozumitelně vyslovitelný ve francouzštině, angličtině a dalších jazycích. Před tím, než pošlete svůj návrh, přečtěte si úplná pravidla (v angličtině) na této stránce. Uzávěrka pro podání návrhů je 15. dubna 2015.

Kromě toho, že vítěz uvidí putovat své jméno do vesmíru, získá ještě emblém letu osobně podepsaný Thomasem Pesquetem.

Sleduje Thomase Pesqueta z první ruky pro inspiraci a pro další informace: thomaspesquet.esa.int