Jdeme na to!

14/05/2013 1929 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Kosmonauti Karen Nybergová (NASA), Fjodor Jurčichin (Roskosmos) a Luca Parmitano (ESA) byli 10. května oficiálně uznáni plně připravenými absolvovat let na Mezinárodní kosmickou stanici. Zemi opustí na palubě lodi Sojuz z kosmodromu Bajkonur dne 29. května ve 20:31 h GMT (22:31 h středoevropského času).

Luca Parmitano strávil několik posledních týdnů v Moskvě přípravou na misi a skládáním závěrečných zkoušek. Všichni tři členové posádky ve finále přípravy předstoupili před státní komisi, kde byly prezentovány výsledky z jejich přípravy. Poté Luca a jeho společníci navštívili Rudé náměstí v Moskvě, kde vzdali hold kosmonautům, kteří položili své životy při dobývání vesmíru.

Posádka odletí z Moskvy na Bajkonur ve čtvrtek 16. května, aby zde prošla závěrečnou přípravou. Mise Volare (jak je let Lucy Parmitana nazván) se uskutečňuje skrze smlouvu s italskou kosmickou agenturou ASI. Během práce na Mezinárodní kosmické stanici má kromě jiného uskutečnit dva výstupy do otevřeného prostoru.

Během mise lze sledovat osobní blog Lucy Parmitana a stejně tak získávat zákulisní informace na blogu celé mise Volare (viz odkazy v pravém sloupci).