Thomas Pesquet během výcviku k letu v USA

Kosmonaut ESA Thomas Pesquet ví, s kým poletí do vesmíru

10/02/2015 409 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Veřejně bylo představeno několik budoucích posádek Mezinárodní kosmické stanice, jejichž členem bude i kosmonaut ESA Thomas Pesquet.

Thomas Pesquet bude členem Expedice 50 společně s kosmonauty NASA Shanem Kimbroughem a Peggy Whitsonovou a ruskými kolegy Andrejem Borisenkem, Sergejem Ryžikovem a Olegem Novickým.

Thomas Pesquet během výcviku na simulátoru lodi Sojuz v Rusku

Peggy Whitsonová je jedním z nejzkušenějších kosmonautů NASA, neboť má za sebou dvě mise na ISS v celkové délce trvání 377 dní. Během nich uskutečnila šest výstupů do otevřeného prostoru ve skafandru v délce přes 39 hodin.

Oleg Novickij má vojenské zázemí a je zkušeným pilotem, potápěčem a instruktorem parašutistů.

Thomas Pesquet komentoval svoji nominaci: „Jsem nadšený z toho, že se do vesmíru vydám s tak talentovanou posádkou. Oleg je nejlepší pilot-kosmonaut, kterého Rusko mohlo dodat, a Peggy zná celou Mezinárodní kosmickou stanici shora dolů. Budu mít co dělat, abych s nimi udržel krok a naučil se, co nejvíce bude možné.“

Náročný program pro kosmonauty ESA

Samantha Cristoforettiová na ISS

Nominace Thomase Pesqueta pokračuje náročné období pro kosmonauty ESA, kteří nyní uskutečňují jeden let za druhým. Samantha Cristoforettiová (Itálie/ESA) je nyní na ISS v rámci své mise Futura a intenzivně sdílí své zážitky skrze webový deník a fotografie. Připravuje se k návratu na Zemi 12. května letošního roku.

V září se vydá Andreas Mogensen (Dánsko/ESA) na desetidenní misi IRISS, v jejímž rámci bude testovat mnoho nových technologií, které pomohou zlepšit práci ve vesmíru. V listopadu pak začne půlroční mise Principia, jíž se zúčastní Tim Peake (Velká Británie/ESA).

Andreas Mogensen, Samantha Cristoforettiová, Thomas Pesquet a Timothy Peake v Rusku

Thomas Pesquet je nyní ve výcviku ve Spojených státech, kde se k němu v polovině února přidá Andreas Mogense. Tim Peake nyní prochází přípravou v Rusku.

Thomas Pesquet uzavírá: „Už jsem si nastavil hodiny na odpočítávání. Je to 644 dní tvrdé práce a zábavy.“

Všechny stávající kosmonauty ESA a jejich aktivity lze sledovat na http://astronauts.esa.int/