Sledujte start družice Alphasat!

2014 views 2 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Přidejte se k nám živě a 25. července 2013 sledujte start družice Alphasat! Největší a nejsofistikovanější evropská telekomunikační družice se totiž vydá do vesmíru po startu z kosmodromu v Kourou. Přímý přenos začíná patnáct minut před vzletem: startovací okno se otevírá od 19:53 h GMT (21:3 h středoevropského času) a trvá do 21:11 h GMT (23:11 h středoevropského času).

Alphasat je velký telekomunikační satelit navržený k rozšíření stávající globální mobilní sítě společnosti Inmarsat. Byl vyvinutý a vyrobený společností Astrium na základě partnerství soukromého a veřejného sektoru (Public-Private Partnership) mezi ESA a Inmarsatem. Kromě výrazného zvýšení komunikační kapacity v rámci flotily Inmarsatu také představuje premiéru Alphabusu: nové evropské telekomunikační platformy vyvinuté společně firmami Astrium a Thales Alenia Space na základě kontraktu s ESA a francouzskou kosmickou agenturou CNES.

Družice Alphasat nese též čtyři demonstrační technologická zařízení:  senzor na měření prostředí a radiace od společnosti Efacec (Portugalsko), rádiový experiment Aldo Paraboni pro pásmo Q/V od Thales Alenia Space (Itálie) a Space Engineering (Itálie), hvězdné čidlo od Jena-Optronik (Německo) a laserový komunikační terminál od TESATu (Německo), který dodala agentura DLR.