Sestava BepiColombo

Sonda k Merkuru pěkně zblízka

02/10/2013 3124 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Oblečená celá v bílém, aby co nejdéle odolávala vysokým teplotám – tak to je meziplanetární sonda BepiColombo. Jde o společnou misi ESA a Japonska, přičemž sonda bude součástí expozice již tuto neděli na dni otevřených dveří v „technickém srdci“ ESA, ve středisku ESTEC. Událost je součástí Světového kosmického týdne.

Sonda BepiColombo bude muset během průzkumu planety Merkur vydržet působení teplot až 450 stupňů Celsia. Takže důkladné pozemní testy jsou klíčové.

Na snímku je technický model sonda: je zcela identický s letovým modelem, ale postavený je právě za účelem intenzivního testování.

Servisní modul MTM (Mercury Transfer Module), který je viditelný dole, zajistí dopravu k Merkuru, přičemž je vybavený chemickými a elektrickými motory. Průzkumná část MPO (Mercury Planetary Orbiter), která je nad ním, bude studovat planetu pomocí široké palety kamer a senzorů.

Další samostatná část, japonský modul MMO (Mercury Magnetospheric Orbiter), která ale na tomto snímku není, bude studovat tajemně silné magnetické pole Merkuru.

BepiColombo bude v neděli součástí dne otevřených dveří ve středisku ESTEC, které otevře své brány veřejnosti. Návštěvníci budou mít možnost osobně se potkat s kosmonauty, hovořit s vědci a techniky navrhujícími a řídicími mise ESA stejně jako mít možnost potěžkat si hardware, který se vrátil z kosmického letu zpět na Zemi.

Návštěvníci dne otevřených dveří se mohou registrovat skrze web: http://www.esa.int/estecopenday2013. Protože jsme nuceni omezit celkový počet návštěvníků, abychom účastníkům zajistili co nelepší zážitek, je registrace nutnou podmínkou vstupu – a počet registrací je omezený. Čím dříve se zaregistrujete, tím lépe.

Did you know that Noordwijk is ‘the space to be’ during the whole weekend of 5–6 October? Experience space – more information and activities can be found on www.noordwijk.info.