Tenkrát nad Alpami

24/09/2013 2828 views 2 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Kosmonaut ESA Luca Parmitano sdílí fotografie Země, které pořídil z výšky 400 kilometrů nad našimi hlavami. Díky tomu se můžeme pokochat dechberoucími záběry naší překrásné planety.

Na tomto snímky ukazují Alpy svůj profil – a také zasněžené vrcholy, a to ačkoliv je léto. Alpy zasahují do pěti zemí: táhnou se z Francie přes Itálii, Švýcarsko a Německo až do Rakouska.

Když se díváte z vesmíru, na zemi nejsou narýsované žádné čáry. Navíc se pohybuji rychlostí 28000 km/h... Takže někdy je opravdu těžké být přesný :) – a tak se občasné chyby omlouvám.

Ačkoliv kosmická stanice nabízí kosmonautům naprosto unikátní pohledy na Zemi, někdy je pro ně opravdu těžké zorientovat se, kterým směrem se z vyhlídkového modulu Cupola dívají. Národní hranice jsou totiž umělým výtvorem a z vesmíru nejsou viditelné. Krom toho se orbitální komplex pohybuje rychlostí 28 tisíc km/h, takže útvary pod ním ubíhají opravdu rychle.

Na dříve zveřejněném snímku Alp Luca Parmitano nepřesně identifikoval zemi jako Itálii. Toho si rychle všimli uživatelé sociálních médií: Luca osobně reagoval s vysvětlením, že je z vesmíru opravdu obtížné rozpoznat jednotlivé země bez hranic, které si vytvořili lidé v atlasech.

Mise Volare je za polovinou a Luca Parmitano se chystá k návratu na Zemi počátkem listopadu, kdy přistane společně se svými parťáky Fjodorem Jurčichinem (Rusko) a Karen Nybergovou (USA). Misi Volare lze každopádně průběžně sledovat na Twitteru, Flickru nebo na dedikovaném blogu.