Το LCD στο ESTEC

Οι ομάδες που επιλέχθηκαν για την έκτη καμπάνια Spin Your Thesis της ESA

24/02/2015 471 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Greece

Τέσσερις ομάδες φοιτητών πανεπιστημίου επιλέχθηκαν να αναπτύξουν και να υλοποιήσουν τα πειράματα υπερβαρύτητας τους κατά τη διάρκεια της έκτης καμπάνιας 'Spin Your Thesis!' της ESA, που θα πραγματοποιηθεί στις 7-18 Σεπτέμβρη 2015.

Η καμπάνια θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Large Diameter Centrifuge που βρίσκεται στο Ευρωπαϊκό Διαστημικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της ESA (ESTEC) στο Νόρντβαικ της Ολλανδίας. Δύο ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό φυγοκέντρισης την πρώτη εβδομάδα, και θα ακολουθήσουν οι άλλες ομάδες τη δεύτερη εβδομάδα.

Οι ομάδες που επιλέχθηκαν είναι:

Dynamics: Μια ομάδα από 2 διδακτορικούς φοιτητές από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (Ηνωμένο Βασίλειο) με σπουδές στην μηχανολογία και την χημεία. Στόχος τους είναι να προσδιοριστεί η επίδραση της βαρύτητας στις γεωτρήσεις σε κοκκώδες υλικό. Σε αυτό το πείραμα, η ομάδα θα μελετήσει τις συνθήκες υπερηχητικής δόνησης που απαιτείται για να διαπεραστεί κοκκώδες υλικό με μειωμένη δύναμη.

HyperMed: Η ομάδα αποτελείται από 2 υποψήφιους διδάκτορες και 1 μεταπτυχιακό φοιτητή από το Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου / NILPRP (Ρουμανία) με σπουδές στις φυσικές και τις χημικές επιστήμες. Ο κύριος στόχος είναι να μελετήσουν την επίδραση της βαρύτητας στην ικανότητα διαβροχής των επιφανειών από όγκο διαλυμάτων ιατρικών φαρμάκων ή σταγονίδια. Τα αποτελέσματα μπορεί να βοηθήσουν στην ανάπτυξη και την τροποποίηση των επιφανειών ώστε να αποφεύγονται οι μεγάλες επιμολύνσεις μέσα σε ένα διαστημόπλοιο.

LINVenus: Η ομάδα αποτελείται από 2 διδακτορικούς φοιτητές από το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας (Ιταλία) με σπουδές στη φυσιολογία των φυτών και τις γεωργικές επιστήμες. Θα μελετήσουν την ηλεκτρική δραστηριότητα και το ρόλο των καναλιών μεμβράνης στο μηχανισμό κλεισίματος των σαρκοφάγων φυτών Venus, καθώς και την επίδραση της βαρύτητας σε αυτή τη συμπεριφορά.

MAH: Μια ομάδα από 3 διδακτορικούς φοιτητές από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα) που σπουδάζουν προγνωστική μικροβιολογία και επεξεργασία τροφίμων. Θα μελετήσουν το πώς οι μικροοργανισμοί επηρεάζονται από την έκθεση στην υπερβαρύτητα και τη θερμική καταπόνηση. Τα αποτελέσματά τους θα βοηθήσουν στη βελτίωση της γνώσης των χαρακτηριστικών των μικροοργανισμών και στην τροποποίηση των διαδικασιών αποστείρωσης, με πιθανή εμπλοκή στην αναζήτηση ζωής σε εξωγήινα περιβάλλοντα.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των πειραμάτων τους, οι φοιτητές θα υποστηρίζονται από το Γραφείο Εκπαίδευσης και από εμπειρογνώμονες που είναι υπεύθυνοι για τις εγκαταστάσεις του LCD. Τα μέλη του Ευρωπαϊκού συνδέσμου European Low Gravity Research Association (ELGRA) θα είναι επίσης σε ετοιμότητα για να παράσχουν συμβουλές και εμπειρογνωμοσύνη σε ότι αφορά στην μικροβαρύτητα και την έρευνα της υπερβαρύτητας.

Η ESA θα προσφέρει οικονομική στήριξη στις ομάδες που επιλέχθηκαν για την κάλυψη μέρους του κόστους του πειραματικού υλικού,του ταξιδιού και της διαμονής.

Αν θέλετε να δείτε πως είναι αυτές οι καμπάνιες μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο μας: Spin Your Thesis!