Κλίμα από το Διάστημα

Το κλίμα στη διάθεσή σας

28/03/2017 663 views 5 likes
ESA / Space in Member States / Greece

Ανακαλύψτε την αλλαγή του κλίματος του πλανήτη μας μέσα από τα μάτια των δορυφόρων, με το Κλίμα από το Διάστημα (Climate from Space), ένα νέο ψηφιακό βιβλίο για ταμπλέτες iPad και Android που περιλαμβάνει διαδραστικούς χάρτες και συνεντεύξεις βίντεο με κορυφαίους επιστήμονες.

Ενημερωτικά animations

Παρουσιάζοντας πάνω από 30 χρόνια παγκόσμιων δορυφορικών παρατηρήσεων, η διαδραστική αυτή εφαρμογή εξηγεί την κλιματική αλλαγή, τις επιπτώσεις που έχει στην καθημερινή μας ζωή, και πώς οι δορυφόροι παρακολουθούν το κλίμα του πλανήτη μας.

Με ένα νέο τρόπο παρουσίασης της επιστημονικής έρευνας, το ψηφιακό βιβλίο ενσωματώνει περισσότερα από 500 gigabytes δεδομένων, από την Πρωτοβουλία Κλιματικής Αλλαγής (Climate Change Initiative) της ESA, σε εικονικές σφαίρες και χάρτες. Παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίον οι βασικές μεταβλητές του κλίματος, όπως η θερμοκρασία των ωκεανών, το επίπεδο της θάλασσας, το διοξείδιο του άνθρακα και η υγρασία του εδάφους αλλάζουν μέσα στο χρόνο.

Εξηγεί πώς αλληλοεπιδρούν επιμέρους μεταβλητές του κλίματος, και πώς μπορούν να συμβάλουν σε κλιματικά φαινόμενα όπως το Ελ Νίνιο ή η υπερθέρμανση του πλανήτη.

Εξηγώντας την επιστήμη του κλίματος

Κείμενο, εικόνες, διαγράμματα και κινούμενες απεικονίσεις (animations) εξηγούν πώς αυτά τα μέρη του Γήινου συστήματος επηρεάζουν την ανθρώπινη ζωή και δραστηριότητα, και γιατί η μέτρησή τους είναι σημαντική για την επιστήμη του κλίματος. Κορυφαίοι επιστήμονες από όλη την Ευρώπη εξηγούν το έργο τους, με δικά τους λόγια, σε σύντομες συνεντεύξεις βίντεο.

“Το Κλίμα από το Διάστημα είναι ένα όμορφα σχεδιασμένο υλικό, με πλούσιες πληροφορίες”, είπε η Δρ. Fiona Strawbridge, επικεφαλής της Ψηφιακής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο

“Το διαδραστικό πρόγραμμα προβολής δεδομένων σας επιτρέπει να συγκρίνετε διαφορετικά φαινόμενα και πώς αυτά αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου - και μπορείτε να περιφέρεστε σε όλο τον κόσμο, κάνοντας μεγέθυνση σε περιοχές που σας ενδιαφέρουν”.

Διαδραστικές σφαίρες

“Η αφήγηση απεικονίζεται με καλά προσεγμένες εικόνες – μερικές από τις οποίες είναι κινούμενες απεικονίσεις. Μια πραγματικά εντυπωσιακή εφαρμογή”.

Το Κλίμα από το Διάστημα είναι διαθέσιμο για να το κατεβάσετε στο iPad και σε Android ταμπλέτες.

Αυτό το ψηφιακό βιβλίο δημιουργήθηκε για το Γραφείο Κλίματος της ESA από ειδικούς σε Πλανητικές Απεικονίσεις.