Výcvik pod vodou.

Kosmonautka ESA Samantha Cristoforettiová poletí v roce 2014 na ISS

03/07/2012 551 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

PR 20 2012 - Kosmonautka ESA Samantha Cristoforettiová byla jmenována do posádky kosmické lodi Sojuz, která odstartuje v roce 2014 z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu. Má uskutečnit dlouhodobý pobyt na Mezinárodní kosmické stanici.

Ředitel ESA pro pilotované lety a operace Thomas Reiter společně s mezinárodní radou partnerů ISS zveřejnili oficiální nominaci do tohoto evropsko-italského letu.

Italská kosmická agentura ASI navrhla Samanthu Cristoforettiovou na misi v předpokládané délce letu šest až sedm měsíců.

Výcvik s robotickými zařízeními.

„Je úžasné vidět už třetího kosmonauta z oddílu 2009 nominovaného do mise,“ uvedl ředitel Reiter.

Samantha Cristoforettiová dokončila základní výcvik v roce 2010. Nyní pokračuje v případě v práci s ruskou kosmickou lodí Sojuz, systémy kosmické stanice, robotikou a kosmickými vycházkami. Je kapitánkou italského letectva a má za sebou více než 500 hodin létání na šesti různých typech vojenských letadel.

Příprava na kosmické vycházky.

„Uplynulé tři roky v evropském oddíle kosmonautů byly úžasnou dobou osobního a profesionálního růstu,“ uvedla Samantha poté, co se dozvěděla o své nominaci.

„Už nyní se těším na pokračování této nastoupené cesty, jejímž cílem je sloužit Itálii a Evropě jako člen posádky Mezinárodní kosmické stanice.“

„Jsem vděčná Italské kosmické agentuře, Evropské kosmické agentuře a Italským vzdušným silám za tuto úžasnou příležitost a jsem připravena udělat vše, co je v mých silách, abych nezklamala jejich důvěru.“

„Jako vyvolení dočasní obyvatelé lidské základny ve vesmíru se budeme snažit sdílet svůj pohled na svět a alespoň virtuálně vzít s sebou všechny, kdo nás budou chtít doprovodit.“

Jako člen oddílu kosmonautů ESA absolvuje Samantha intenzivní výcvik v rámci přípravy na svoji misi v různých zařízeních ve Spojených státech, Rusku, Japonsku, Kanadě a především pak v Německu: v Evropském středisku kosmonautů v Kolíně nad Rýnem.

Oddíl kosmonautů ESA z roku 2009.

Samantha Cristoforettiová bude pracovat na Mezinárodní kosmické stanici jako členka šestičlenné mezinárodní posádky. Půjde o již osmou dlouhodobou misi kosmonauta ESA na palubě této stanice.

Když zrovna není ve výcviku, věnuje se Samantha turistice, potápění a setkávání s nadšenci pro kosmonautiku na svém blogu a twitterovém účtu @astrosamantha

Kosmonauti ESA jsou velmi zapojeni do provozu kosmické stanice. André Kuipers (Nizozemsko) se v neděli 1. července vrátil z dlouhodobého letu. Luca Parmitano (Itálie) a Alexander Gerst (Německo) se připravují na dlouhodobé misi, které začnou v květnu 2013 a květnu 2014.