MetOp-B launch

A fost lansat al doilea satelit meteorologic European cu orbită polară

17/09/2012 1085 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Romania

PR 28 2012 – Al doilea satelit Metop a fost lansat astăzi de la cosmodromul Baikonur, din Kazakhstan, la bordul unui lansator Rusesc Soyuz.

Metop-B va asigura continuitatea serviciilor de monitorizare meteorologică şi atmosferică oferite de predecesorul său Metop-A, care a efectuat 14 orbite polare pe zi începând din anul 2006 şi care şi-a depăşit durata de viaţă.

Lansatorul Soyuz-Fregat a decolat la ora 16:28 GMT Luni, 17 Septembrie. 69 de minute mai tarziu, treapta superioară Fregat a plasat satelitul pe o orbită polară la o altitudine de 810 km, deasupra Arhipelagului Kerguelan din Oceanul Indian.

Metop-B, dezvoltat pentru sistemul de sateliti polari ai EUMETSAT, se află momentan sub controlul ESA Operations Center din Darmstadt, Germania.

În zilele următoare toate sistemele vor fi testate înainte de predarea catre EUMETSAT. După şase luni de punere în functiune Metop-B va intra în serviciu de rutină alături de Metop-A.

Spre deosebire de sateliţii Meteosat care supraveghează aproximativ jumătate din planetă de pe o orbită geostaţionară la 36 000 km deasupra Golfului Guinea, sateliţii Metop îşi desfăşoară activitatea la o altitudine mai mică şi acoperă tot globul pentru a furniza date suplimentare despre atmosferă.

Dincolo de monitorizarea vremii, sateliţii Metop şi Meteosat fac parte din efortul ESA de supraveghere a climei, ce include sateliţii experimentali Earth Explorer ce au ca misiune sondarea Terrei şi a atmosferei sale.

Trei sateliţi Earth Explorer au fost lansaţi incepand cu 2009 - satelitul GOCE pentru maparea câmpului gravitaţional, satelitul SMOS pentru monitorizarea apei şi satelitul CryoSat pentru gheaţă - în timp ce alţii se află în stadiul de pregătire.

În 2013 ESA va începe lansarea sateliţilor Sentinel pentru monitorizarea mediului şi climei în cadrul iniţiativei Global Monitoring for Environment & Security (GMES) desfăşurată împreună cu Comisia Europeană.

Mai multe informaţii