Deployment test of James Webb Space Telescope's primary mirror

Telescopul Spațial James Webb programat de lansare în octombrie 2021

22/07/2020 1478 views 6 likes
ESA / Space in Member States / Romania

Lansarea Telescopului Spațial James Webb NASA / ESA / CSA pe o rachetă Ariane 5 de la Portul Spațial European din Guyana Franceză a fost planificată a avea loc pe 31 octombrie 2021.

NASA a anunțat această decizie după ce a realizat o evaluare de risc a planificării activităților care urmează să fie efectuate înainte de lansare — integrarea componentelor și testare. Agenția a luat în considerare și impactul pandemiei de COVID-19, precum și alte posibile provocări tehnice. Înainte de acest moment, telescopul Webb era programat de lansare în luna martie 2021.

Testarea telescopului progresează în continuare la Northrop Grumman, principalul partener industrial al misiunii, în ciuda problemelor ridicate de situația Coronavirus. Factorii care au fost luați în considerare în stabilirea noii date de lansare includ impactul măsurilor sporite de precauție, reducerea personalului, probleme apărute în lucrul pe schimburi și diverse probleme tehnice. În acest an, se prevede încheierea unui set complex de teste, după care se va avea în vedere implementarea finală a telescopului și a protecției solare.

Ca parte a colaborării cu NASA, Europa contribuie la observatorul Webb cu două instrumente științifice critice - spectrograful NIRSpec și instrumentul MIRI cu infraroșu - și lansarea pe Ariane 5. În plus, oameni de știință și ingineri ESA sprijină dezvoltarea telescopului și operațiunile științifice.

Mai multe detalii despre lansare puteți citi la acest link.