Ovečka Shaun před vstupem na palubu letounu ESA

Ovečka Shaun dokončila kosmický výcvik v ESA

19/07/2019 368 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Pohádková postava Ovečka Shaun dokončila svůj mikrogravitační výcvik v rámci přípravy na svůj druhý celovečerní film Farmageddon. Stalo se tak v předvečer padesátého výročí přistání Neila Armstronga a Edwina Aldrina na Měsíci.

Ovečka Shaun absolvovala pod dohledem týmu instruktorů ESA sérii parabolických letů v Airbusu „Zero G“ A310. Ty simulují „beztížné“ podmínky velmi podobné těm, s nimiž se lze setkat ve vesmíru.

Let byl zamýšlený jako příprava Ovečky Shaun na její roli coby kosmického cestovatele v novém filmu. Získala přehled o tvrdé přípravě všech kosmonautů před jejich lety, což se aktuálně týká italského pilota ESA Lucy Parmitana. Ten je připravený vydat se na svoji druhou misi na Mezinárodní kosmickou stanici 20. července.

Parabolické letové kampaně provádí ESA dvakrát ročně, kdy realizuje krátkodobé vědecké a technologické experimenty v podmínkách snížené gravitace.

Generální ředitel ESA Johann-Dietrich Wörner k tomu uvedl: „Jsme šťastní, že jsme mohli pomoci Ovečce Shaun v tomto jejím velkém kosmickém dobrodružství.“

Ovečka Shaun v mikrogravitaci během parabolického letu ESA

Farmageddon je druhým celovečerním filmem s Ovečkou Shaun, přičemž je tematicky zasazený do kosmického prostředí a silně inklinuje ke sci-fi. V zápletce se objevuje mimozemšťan, který se zřítil nedaleko farmy

Mossy Bottom, kde Ovečka Shaun žije. Ta společně se svými kamarády pomůže mimozemšťanovi vrátit se domů za použití vědy, techniky, štěstí a ještě většího štěstí.

ESA se spojila s Aardman Studios a distributorem StudioCanal, aby připravila Ovečku Shaun na její první kosmickou misi. Spolupráce zdůrazňuje, že první ovčí kosmonaut sdílí podobné hodnoty jako jeho lidští partneři: uznání druhý, poznávání neznámého, zvídavost a zdravý rozum.

Společnost Aardman spolupracovala v ESA, když letěl do vesmíru britský kosmonaut kosmonauta ESA Tim Peake v roce 2015 (a její postava Morph pak na následující kosmickou výpravu). Shodou okolností první celovečerní film s Ovečkou Shaun obsahoval soundtrack vytvořený skladatelem Ilanem Eshkerim, který spolupracoval s ESA na kampani Tima Peaka SpaceRocks a který nyní pracuje na kosmické hudbě s plánovanou premiérou ve Stockholmu v srpnu.

Film Farmageddon bude uvedený do kin v Německu 26. září, ve Francii 16. října a ve Velké Británii 18. října. Česká premiéra je plánovaná na 3. října letošního roku.