Euclid spacecraft

A fost semnat contractul de lansare al satelitului Euclid pentru cercetarea energiei întunecate

28/01/2020 259 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Romania

La începutul lunii ianuarie, Arianespace și Agenția Spațială Europeană (ESA) au semnat contractul de servicii de lansare pentru satelitul Euclid. Misiunea, la care participă și România, se estimează a fi lansată după jumătatea anului 2022 de la Portul Spațial European din Guyana Franceză.

Euclid își propune să investigheze istoria expansiunii Universului nostru în ultimii 10 miliarde de ani, analizând accelerația actuală a expansiunii cosmice alimentată de o componentă misterioasă denumită energie întunecată, precum și dezvoltarea structurilor cosmice în prezența materiei întunecate. În acest scop, Euclid va cerceta galaxii de la diferite distanțe față de pământ Pământ în spectrul vizibil și infraroșu apropiat, pe o zonă a cerului care acoperă mai mult de 35% din sfera cerească.

Euclid animation

Conform teoriei generale a relativității lui Albert Einstein, gravitația — forța fundamentală care guvernează Universul la cele mai mari scări — este intim legată de geometria spațiului. Conceptul misiunii a fost denumit Euclid, în onoarea matematicianului grec Euclid din Alexandria care este considerat părintele geometriei.

Euclid structural and thermal model

Misiunea Euclid va folosi fie un vehicul de lansare Soyuz, fie un vehicul Ariane 62 de la Portul Spațial European din Guyana Franceză. Satelitul va avea la lansare o masă de aproximativ 2160 kg și va orbita în jurul Soarelui, la o distanță medie de 1,5 milioane km dincolo de orbita Pământului.

Aproape 1000 de oameni de știință din 100 de institute formează Consorțiul Euclid care construiește instrumentele și va participa în misiune la culegerea de date științifice. Consorțiul Euclid cuprinde oameni de știință din 13 țări europene: Austria, Danemarca, Franța, Finlanda, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Spania, Elveția, Portugalia, România și Marea Britanie. De asemenea, include o echipă de oameni de știință de la NASA.

Mai multe informații despre Euclid pot fi găsite la acest link.