Europe’s first mission to the Jupiter system

Călătoria lui Juice și zborul în jurul sistemului jovian

13/04/2022 157 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Romania

Misiunea Jupiter Icy Moons Explorer al ESA, Juice, este pregătită de zborul său către Jupiter, ce va începe în aprilie 2023 și va dura 8 ani. Misiunea va investiga existența unor lumi locuibile în jurul giganților gazoși și a sistemului jovian, văzut ca model pentru numeroasele planete gigantice din jurul altor stele.

Acest videoclip prezintă călătoria lui Juice către Jupiter și pune în evidență momentele importante din turul în jurul planetei gigantice și a lunilor sale mari, cu oceane. Este descris traseul lui Juice din momentul în care părăsește Pământul, în fereastra de lansare 5-25 aprilie 2023, inclusiv multiplele manevre de zbor cu asistență gravitațională în interiorul Sistemului Solar, până când ajunge la Jupiter (iulie 2031). De asemenea, animația surprinde survolurile lunilor joviane Europa, Callisto și Ganymede, inserțiile pe orbita lui Ganymede (decembrie 2034) și căderea finală pe suprafața acestei luni (sfârșitul anului 2035).

Juice’s journey and Jupiter system tour

Juice va fi lansat în spațiu de la Portul Spațial European din Kourou cu ajutorul unei rachete Ariane 5. După o serie de manevre de zbor cu asistență gravitațională în jurul Pământului, sistemului Pământ-Lună și lui Venus, misiunea își va continua cursul, astfel încât să ajungă la Jupiter în iulie 2031.

Juice își va începe misiunea științifică cu aproximativ șase luni înainte de a intra pe orbita lui Jupiter, efectuând observații pe măsură ce se apropie de destinație. Odată ajuns în sistemul jovian, Juice va intra pe orbita gigantului gazos în urma unei manevre de zbor cu asistență gravitațională în jurul lui Ganymede, cea mai mare lună a lui Jupiter și totodată cea mai mare lună din Sistemul Solar. În timp ce se află pe orbita lui Jupiter, satelitul va petrece patru ani făcând observații detaliate ale lui Jupiter și asupra a trei dintre cele mai mari luni ale sale: Ganymede, Callisto și Europa.

În timpul turului, Juice va efectua două survoluri ale lunii Europa (în iulie 2032), aceasta având dovezi clare ale unui ocean de apă lichidă sub un strat de suprafață înghețat. Juice va analiza zonele active ale lunii, compoziția și geologia ei, va căuta zone cu apă lichidă sub suprafață și va studia mediul de plasmă din jurul Europei. De asemenea, va explora atmosfera minusculă a lunii și va căuta nori de vapori de apă (care au fost detectați anterior).

Lansarea lui Juice va reprezenta un moment istoric important din mai multe motive. Va reprezenta lansarea finală pentru Ariane 5, punând capăt perioadei de aproape trei decenii în care lansatorul a fost una dintre cele mai de succes rachete de transport greu din lume. Atribuțiile sale sunt preluate de Ariane 6.

Mai multe detalii aici.