ESA astronaut Frank De Winne in the Soyuz simulator during training at Star City.

Odissea-missie van Frank De Winne : het publiek is uitgenodigd om de lancering rechtstreeks bij te wonen in het Planetarium

28/10/2002 269 views 0 likes

De Belgische astronaut Frank De Winne zal overmorgen woensdag 30 oktober, om 04 uur 11 (Belgische tijd), vanuit de kosmodroom te Baïkonour, in Kazakstan, naar het Internationaal Ruimtestation vliegen aan boord van de Soyouz TMA. De lancering zal rechtstreeks uitgezonden worden in het Planetarium te Brussel. Het publiek is uitgenodigd om dit evenement bij te wonen.

Diegenen die gepassioneerd zij door de ruimtevaart, de nieuwsgierigen (en vroege vogels!) die wensen aanwezig te zijn in het Planetarium woensdagmorgen (er is allerhande animatie gepland, het ontbijt wordt aangeboden….) kunnen zich inschrijven door te bellen naar het nummer 02.474.70.50 of 02.474.70.60.

Op 1 november zal de Soyouz van Frank De Winne aan het Internationaal Ruimtestation vastgemeerd worden. Ook dit evenement, evenals het eerste contact met de Aarde, zullen rechtstreeks in het Planetarium uitgezonden worden (om 05 uur 56 ’s morgens). De inschrijvingen om deze gebeurtenissen eveneens rechtstreeks bij te wonen gebeuren via dezelfde telefoonnummers.

Planetarium van Brussel