O <i>André</i>  στο παρατηρητήριο <i>Cupola</i>

Σβήστε τα φώτα, ο André θα σας περιμένει

31/03/2012 973 views 1 likes
ESA / Space in Member States / Greece

Θα σβήσετε τα φώτα στο σπίτι σας απόψε για την Ώρα της Γης; Ο αστροναύτης της ESA André Kuipers θα περιμένει στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό όπου βρίσκεται τους τελευταίους μήνες να δει όπου βρίσκεται τα φώτα να σβήνουν στη Γη.

Η Ώρα της Γης είναι μία παγκόσμια περιβαλλοντική πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Απόψε το βράδυ, στις 8.30 μ.μ., τα φώτα θα σβήσουν σε κάθε γωνιά της Γης. Ο André Kuipers, πρεσβευτής του World Wide Fund (WWF), και η ESA θα συμμετέχουν.

H Eυρώπη τη νύχτα

Η κατανάλωση ενέργειας έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα φώτα των κατοικημένων περιοχών, τα οποία είναι ορατά από το διάστημα. Η εικόνα της Ευρώπης ένα ανέφελο βράδυ του 2010 είναι εντυπωσιακά πιο φωτεινή από την εικόνα που έχει στείλει δορυφόρος της ΝΑSA το 1992.

Οι αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έχουν την ευκαιρία να δουν τη Γη από ψηλά. Ο André αποκαλεί τον πλανήτη μας «Διαστημόπλοιο Γη». Από ύψος περίπου 400 χιλιομέτρων, όπου βρίσκεται ο Διαστημικός Σταθμός, η Γη φαίνεται όμορφη, αλλά και ευάλωτη ταυτόχρονα.

Ο André έστειλε πριν λίγες εβδομάδες ένα ξεχωριστό βίντεο του Βόρειου Σέλαος, όπως φαινόταν από το γυάλινο θόλο του Διαστημικού Διαστημικού Σταθμού. Το φωτεινό ουράνιο φαινόμενο προκαλείται από την είσοδο στην ατμόσφαιρα της Γης ηλεκτρικά φορτισμένων σωματιδίων που ακτινοβολεί ο Ήλιος.

H αποστολή <i>Swarm</i>
H αποστολή Swarm

Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το Σέλας, θα πρέπει να κοιτάξουμε τη Γη με τρόπο που οι κάτοικοί της δεν μπορούν από την επιφάνεια της Γης. Επιπλέον, οι δορυφόροι παρακολουθούν μεταβολές της ατμόσφαιρας και των πάγων στους πόλους που το ανθρώπινο μάτι δεν έχει την ικανότητα να δει.

Μία νέα αποστολή της ΕSA, Swarm θα αποτελείται από τρεις δορυφόρους οι οποίοι θα εκτοξευτούν το επόμενο καλοκαίρι και σκοπό έχει να μελετήσει το μαγνητικό πεδίο της Γης. Θα προσφέρει λεπτομερή εικόνα του μαγνητικού πεδίου που λειτουργεί σαν ασπίδα προστασίας από τη ροή σωματιδίων μεγάλης ενέργειας από τον Ήλιο.

Η αποστολή του Swarm θα προσφέρει ακόμα νέα στοιχεία για το εσωτερικό της Γης.

Η ΕSA ξεκίνησε το 1977 με τις πρώτες διαστημικές αποστολές παρέχει παρατηρησιακά δεδομένα στους επιστήμονες που μελετούν την επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο οικοσύστημα του πλανήτη μας και θα συνεχίσει την παρατήρηση της Γης από το διάστημα.

Παρά το γεμάτο με επιστημονικά πειράματα πρόγραμμά του, ο André θα βρει λίγο ελεύθερο χρόνο για να φωτογραφίσει την Ώρα της Γης από το διάστημα. Ελπίζουμε ο ουρανός να είναι καθαρός από σύννεφα, καθώς σε αντίθεση με κάποιους δορυφόρους της ESA, δεν μπορεί να δει μέσα από αυτά· μπορεί ωστόσο να αιχμαλωτήσει με το φωτογραφικό φακό του την ομορφιά του πλανήτη μας.