Play
$video.data_map.short_description.content

Dokončena „Mise Nula“ akce Astro Pis

27/02/2018 261 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Czechia

Vzdělávací kancelář ESA ve spolupráci s nadací Raspberry Pi Foundation s potěšením oznamuje, že „Mise Nula“ (Mission Zero) klání European Astro Pi Challenge 2017/18 byla dokončena.

Kosmonaut Paolo Nespoli s počítači Ed a Izzy v laboratoři Columbus

V minulých týdnech bylo více než 1700 kódů napsaných žáky základních a nižších středních škol spuštěno na dvou počítačích Astro Pi pojmenovaných Ed a Izzy na Mezinárodní kosmické stanici.

S pomocí počítačů Ed a Izzy měly studentské týmy možnost měřit a zobrazovat teplotu uvnitř laboratoře Columbus připojené k ISS nebo ukazovat pozdravy kosmonautům na stanici za použití matice Astro Pi LED.

„Mission Zero“ je nesoutěžní mise určená k seznámení se základy počítačového kódování pro studenty pod 14 let věku. Cílí na zvýšení zájmu studentů o STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) a měkké dovednosti podporou týmového ducha skrze spolupráce na vědeckém projektu.

Počítač Ed právě vykonává jeden z kódů

Podílející se týmy dostaly certifikát o svém zapojení do Mission Zero Astro Pi Challenge. Na druhé straně certifikátů pak týmy našly přesné časy, kdy byl jejich kód spuštěný, a dále pak polohu ISS v inkriminované době ve vztahu k Zemi.

ESA a Raspberry Pi Foundation tímto děkují všem týmům, které se zapojily a aplikovaly do projektu „Mission Zero“ a vyzývá je k dalšímu kroku: k přihlášení se do programu Astro Pi Mission Space Lab. Již v příštím školním roce!