Eestis saab vaadata kõigi aegade suurimat kosmosenäitust

15/12/2015 477 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Estonia

Tallinna Teletornis avati Eesti kosmosenäitus „Elus Universum“, mis valmis koostöös Eesti selle ala tippteadlastega.

Näitus hõlmab viit valdkonda, alates Maa uurimisest satelliitide abil ning lõpetades hiigelteleskoopide ülesvõtetest universumi nendest piirkondadest, mida palja silmaga ei näe. Näituse üks oluline fookus puudutab elu võimalikkust kosmoses.

Tartu Observatooriumi direktori Anu Reinarti sõnul on see üks näide, kuidas teadlased saavad laiemalt ühiskonda panustada – n-ö tõlkides teadusterminid kõigile arusaadavasse keelde.

Näituse eksponaadid on tõeliselt põnevad: näiteks güroskoop, mille abil treenitakse lendureid ja kosmonaute. Või suur 75-kilone meteoriiditütükk Sihhote-Alini meteoriidiväljalt, mis langes Kagu-Venemaale 1947. aastal. Ühtlasi saab vaadata ehtsat Nõukogude Liidu luuresatelliiti aastast 1990, mis kaalub üle 2 tonni.

Näituse ettevalmistamisel on kasutatud Euroopa Kosmoseagentuuri ja NASA materjale, samuti materjale Eesti kosmoseteadlaste uuringutest ja koostööprojektidest.

Näitus jääb avatuks 31. märtsini 2016