Luca Parmitano

Lansarea lui Luca

28/05/2013 431 views 0 likes
ESA / Space in Member States / Romania

Astronautul ESA Luca Parmitano şi colegii lui de echipaj, astronautul NASA Karen Nyberg şi comandantul navei Soyuz Fyodor Yurchikhin sunt programaţi pentru lansare către Staţia Spaţială Internaţională pe data de 28 mai la ora 22:31 CEST (20:31 GMT). Ei vor face parte din echipajul Expeditiei 36/37 şi vor petrece cinci luni pe Staţia Spaţială.

Misiunea lui Luca, numită Volare, este a 5-a misiune Europeană de lungă durată pe avampostul orbital şi prima misiune pentru noua generaţie de astronauţi ESA selecţionaţi în 2009. Misiunea Volare întreprinsă de Luca este rezultatul unui acord cu Agenţia Spaţială Italiană ASI.

Transmisiunea în direct a lansării de pe cosmodromul Baikonur din Kazakhstan va începe la 19:30 GMT (21:30 CEST) decolarea urmând a avea loc la 20:31 GMT (22:31 CEST). Astronautul ESA Paolo Nespoli va comenta lansarea. Luca va urma calea cea mai rapidă către Staţia Spaţiala Internaţională, ajungând la destinaţie la doar şase ore de la lansare.

Transmisiunea în direct a procedurii de andocare va începe la 02:00 GMT pe data de 29 mai şi va oferi imagini de pe camerele aflate pe nava spaţială, pe Staţia Spaţială Internaţională precum şi de la centrul de control al misiunii din Rusia. La ora 03:35 puteţi urmări deschiderea trapei şi întâmpinarea noilor veniţi de către echipajul Staţiei Spaţiale Internaţionale, cosmonauţii Pavel Vinogradov, Alexander Misurkin şi astronautul NASA Chris Cassidy.

Urmăriţi online.