Curiosity's first view of Mars

Nava Spaţială a ESA înregistrează semnale cruciale ale misinuii NASA de pe Marte

06/08/2012 3303 views 4 likes
ESA / Space in Member States / Romania

În această dimineaţă la ora 7:14 CEST Nava Spaţială Mars Express a ESA a recepţionat semnale transmise de NASA Mars Science Laboratory în timpul misiunii de plasare a roverului Curiosity pe suprafaţa Planetei Roşii. Noua staţie de sol a ESA de la New Norcia a recepţionat de asemenea semnale direct de la Nava Spaţiala NASA, aflată la 248 milioane km în orbită în jurul Planetei Marte.

Un pas important în sprijinul continuu oferit de ESA în cadrul misiunii NASA Mars Science Laboratory (MSL) a avut loc astăzi. Semnalele înregistrate de Mars Express în faza de intrare în atmosferă şi coborâre a MSL au fost recepţionate cu succes la ESOC, Centrul European de Operaţiuni Spaţiale al ESA, din Darmstadt, Germania.

Informaţiile Doppler şi semnalele de spectru transmise de misiunea NASA au fost înregistrate şi stocate la bordul Mars Express şi apoi descărcate pe Pământ începând cu ora 08:15 CEST.

Animaţie: Mars Express urmăreşte NASA MSL

Semnalele înregistrate au fost transferate catre NASA Jet Propulsion Laboratory, din Pasadena, California, pentru a fi analizate, imediat ce au fost recepţionate la ESOC. Înregistrări similare făcute la staţia de sol a ESA din New Norcia, Australia, au fost de asemenea trimise la NASA.

Coborârea roverului Curiosity a fost de asemenea monitorizată de Navele Spaţiale NASA Odyssey şi Mars Reconnaissance Orbiter (MRO); confirmarea amartizării a fost furnizată de către Odyssey către NASA la ora 07:31 CEST.

ESA întâmpină noii prieteni pe orbita lui Marte

"Felicitări colegilor noştrii de la NASA pentru o amartizare încununată cu succes" a transmis Paolo Ferri, Head of Solar and Planetary Mission Operations al ESA. "Echipa Mars Express salută noii vecini"

Mars Express a recepţionat semale de la MSL cu aproximativ 10 minute înainte de intrarea în atmosferă.

Semnalele înregistrate de Mars Express şi de staţia de sol New Norcia includ informaţii despre viteza şi direcţia MSL. S-au înregistrat evenimentele secvenţiale critice din faza de coborâre, cum ar fi deschiderea paraşutei, separarea scutului termic şi separarea roverului.

Aceste informaţii se vor dovedi foarte utile pentru oamenii de ştiinţă cand vor reconstrui profilul de coborâre al MSL şi vor ajuta la îmbunătăţirea modelelor atmosferei marţiene şi evaluarea acurateţei amartizării.

Semnalele înregistrate de Mars Express vor mai fi descărcate automat de două ori în cursul zilei de astăzi prin intermediul staţiilor de sol ESA din New Norcia şi Cebreros, Spania, pentru a asigura redundanţă.

Primul pas al ESA în sprijinul misiunii Curiosity

New Norcia antenna

În săptămânile următoare Mars Express şi echipa de la ESOC vor intermedia mai multe transmisii în cursul primei faze a misiunii roverului Curiosity pe suprafaţa planetei Marte.

Apoi, ESA va fi in standby, pregătită pentru a putea oferi sprijin dedicat int-un timp foarte scurt, în caz de necesitate, prin intermedierea transferul de date între Curiosity si Pământ.

Acest lucru ar putea deveni necesar în cazul în care, de exemplu, Odyssey sau MRO ar suferi probleme tehnice.

Reţeaua de staţii de sol a ESA poate sprijini misiuni ale NASA, datorită cooperării tehnice şi operaţionale de lungă durată dintre cele două agenţii.